Algemene Verkoopsvoorwaarden

1. Een verkoop komt slechts tot stand na de schriftelijke bevestiging door de verkoper. Een begin van uitvoering geldt als bevestiging, tenzij die onder voorbehoud gebeurd is.

2. Elke annulering van een bestelling moet schriftelijk gebeuren. Ze is slechts geldig mits een schriftelijke aanvaarding door de verkoper. In geval van annulering is er door de klant aan ons een forfaitaire vergoeding verschuldigd van 20% van de prijs van de bestelling.

3. De leveringstermijnen worden enkel bij wijze van inlichting verstrekt en zijn derhalve niet bindend, tenzij dit uitdrukkelijk overeengekomen werd. Vertraging in de uitvoering van de bestelling kan nooit een aanleiding zijn tot schadevergoeding of tot ontbinding van de overeen­komst.

4. Vervoer en eventuele verzekeringskosten zijn steeds voor rekening van de klant, tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen werd.

5. De koper hoort de goederen onmiddellijk in ontvangst te nemen en na te kijken. Klachten zijn enkel geldig indien ze per aangetekend schrijven gebeuren. Klachten die niet binnen de acht dagen na de levering geformuleerd zijn, worden niet meer aanvaard.

6.Verborgen gebreken kunnen slechts aanleiding geven tot vergoeding indien zij binnen de 5 werkdagen na de vaststelling ervan gemeld worden per aangetekend schrijven. De goederen mogen echter niet verwerkt of behandeld zijn.

7. De geleverde goederen blijven eigendom van de verkoper tot bij de volledige betaling van de verkoopprijs vermeerderd met de kosten en de interesten.

8. Het risico gaat over op het moment waarop de goederen onze magazijnen verlaten.

9. De koper zal de verkoper verwittigen indien de goederen worden opgeslagen in een ruimte die hij huurt. Hij zal de verkoper op de hoogte moeten brengen van de identiteit en het adres van de eigenaar van het pand.

10. Onze facturen zijn contant betaalbaar op onze maatschappelijke zetel, behoudens anders­luidende schriftelijke bepalingen.

11. Bij niet-betaling op de vervaldag van een factuur wordt ze van rechtswege en zonder dat er een ingebrekestelling vereist is, verhoogd met een forfaitair schadebeding van 10% met een minimum van € 50 en 10% nalatigheidsinteresten per jaar zoals voorzien in de vigerende wetgeving betreffende de bestrijding van de betalingsachterstand bij handels­transacties.

12. In geval van betwisting zijn, tenzij de wet dwingend iets anders voorschrijft, enkel de rechtbanken van koophandel bevoegd van het gerechtelijk arrondisse­ment waarin ons bedrijf gevestigd is en het Belgisch recht is steeds van toepassing.

Conditions générales de vente

1. Une vente n'est conclue qu'après confirmation écrite du vendeur. Un début d'exécution vaut confirmation, à moins qu'il n'a été fait sous réserve.

2. Toute annulation d'une commande doit être faite par écrit. Elle n'est valable que sous réserve d'acceptation écrite par le vendeur. En cas d'annulation, le client nous doit une indemnité forfaitaire de 20 % du prix de la commande.

3. Les délais de livraison ne sont donnés qu'à titre indicatif et ne sont donc pas contraignants, à moins qu'il n'en ait été expressément convenu. Les retards dans l'exécution de l'ordre ne peuvent jamais être un motif d'indemnisation ou de dissolution de la convention.

4. Les frais de transport et les éventuels frais d'assurance sont toujours à la charge du client, sauf accord contraire explicite.

5. L'acheteur doit prendre livraison des marchandises et les vérifier immédiatement. Les plaintes ne sont valables que si elles sont faites par lettre recommandée. Les réclamations qui n'ont pas été formulées dans les huit jours suivant la livraison ne seront plus acceptées.

6. les vices cachés ne peuvent donner lieu à une indemnisation que s'ils sont signalés par lettre recommandée dans les 5 jours ouvrables suivant leur découverte. Toutefois, les marchandises peuvent ne pas avoir été transformées ou traitées.

7. Les marchandises livrées restent la propriété du vendeur jusqu'au paiement intégral du prix de vente plus les frais et les intérêts.

8. Le risque est transféré au moment où la marchandise quitte nos entrepôts.

9. L'acheteur avertira le vendeur si les marchandises sont entreposées dans un espace qu'il loue. Il devra informer le vendeur de l'identité et de l'adresse du propriétaire des lieux.

10. Nos factures sont payables au comptant à notre siège social, sauf stipulation écrite contraire.

11. En cas de non-paiement à l'échéance d'une facture, celle-ci sera majorée de plein droit et sans qu'une mise en demeure soit nécessaire, d'une clause d'indemnisation forfaitaire de 10% avec un minimum de 50 € et d'un intérêt de retard de 10% par an comme prévu par la législation en vigueur en matière de lutte contre le retard de paiement dans les transactions commerciales.

12. En cas de litige, sauf prescription impérative de la loi, seuls les tribunaux de commerce de l'arrondissement judiciaire dans lequel notre société a son siège social seront compétents et le droit belge sera toujours d'application.

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